***سربند ارثی***

***سربند ارثی***

خدایا... روز قیامتت ما رو فقط شرمنده ی امام وشهدامون نکن

خدایا مارا جز شهدای مدافع حرم قرار بده

سربند ارثی

پیشنهاد ما
آخرین نظرات
پیوندها

بعد از رقص مختلط و خواندگی زنان؛

نهاد دولتی لرستان خانم‌ها را مجبور به برداشتن چادر کرد؛ فاجعه فرهنگی دیگر در لرستان

نهاد دولتی هنگام آزمون استخدامی خانم های چادری را مجبور به درآوردن چادر کرد.

به گزارش لرستان خبر، خبری به دستمان رسید که در هنگام آزمون استخدامی یکی از ادارات دولتی در لرستان خانم‌های باحجاب چادر رو اجبار به درآوردن چادر کردند.

 

برای مشخص شدن این موضوع با یکی از خانم‌هایی که آنجا بود و اجبار به درآوردن چادر شده بود تماس گرفتیم که صحبت‌های وی در زیر می‌آید.

 

 

چند روز قبل برای انجام آزمون استخدامی یکی از نهادهای دولتی در استان لرستان وارد محل آزمون شدم، کمی دیر رسیدم و تذکرات معمول اول آزمون را نشنیدم.

 

سریع به سمت صندلی‌ام رفتم تا وقت را از دست ندهم، هنوز درست و حسابی سر جایم ننشسته بودم که یکی از ناظران جلسه به طرفم آمد و گفت: «خانم مگه نشنیدی، چادرت رو دارآر و بنداز روی دسته صندلی»!

 

گیج شده بودم منظورش چه بود؟ در یک فضای عمومی که بازرسین و شرکت‌کنندگان آقا در محل حاضر بودند چادرم را درآورم؟ به چه بهانه‌ای؟ به بهانه اینکه چادرم تقلبی را پنهان کرده باشد؟

 

چه بهانه زشت و چه تدبیر زشت‌تری، هیچ راه دیگری برای رسوا کردن متقلب نبود؟ حتما باید برای کشف ضد ارزش‌ها، ارزش یک بانوی متعهد را از سرش برداشت؟

 

نمی شد یک اتاق تفتیش بدنی مهیا کرد و یکی از ناظران خانم را متصدی جستجوی تقلب‌ها کرد؟

 

 

با خودم گفتم، استخدام به چه بهانه‌ای؟ من مستخدمه با خودم گفتم حضرت زهراییم و «چادر» لباس خدمتم.

 

تصمیم خودم را گرفتم و گفتم چادرم را در نمی‌آورم، حالا هر تصمیمی که می‌خواهید بگیرید؛ ناظر که جدیتم را دید کوتاه آمد، اما دلم را غصه گرفت، نگاهی به دور و برم انداختم، متاسفانه خیلی از دوستانم مقاومتی نکرده بودند و چادر را به صندلی حواله کرده بودند؛ دلم گرفت، در زمانی که حجاب شیرزنان لرستانی «گُلونی» نماد بدحجابی می‌شود، رنگ باختن و دست و پاگیر شدن مایه وقار زن ایرانی اسلامی هم چیز بعیدی نیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی