***سربند ارثی***

***سربند ارثی***

خدایا... روز قیامتت ما رو فقط شرمنده ی امام وشهدامون نکن

خدایا مارا جز شهدای مدافع حرم قرار بده

سربند ارثی

پیشنهاد ما
آخرین نظرات
پیوندها

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

در روز روشن، در صحن علنی مجلس اتفاق افتاد:

وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه علنی مجلس اعلام کرد که در هیچ جای متن برنامه جامع اقدام مشترک از لفظ "تعلیق" استفاده نشده است/ با نگاهی ساده به متن جمع بندی مذاکرات(برجام) مشاهده خواهید نمود که چهار با از کلمه "تعلیق Suspend" در متن برجام در بندهای تحریم ها علیه ایران استفاده شده است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه علنی مجلس اعلام کرد که در هیچ جای متن برنامه جامع اقدام مشترک از لفظ "تعلیق" استفاده نشده است و بیان داشتند: هر کسی تعلیق ترجمه کرده اشتباه کرده است. وگرنه کلمه تعلیق در برجام وجود ندارد، لغو کرد و دیروز هم لغو کرد. تاریخ اجرای لغو هم زمانی است که آژانس گزارش دهد ما این اقدامات کمی را انجام داده‌ایم. لذا تعلیقی در قطعنامه و برجام وجود ندارد.

با نگاهی ساده به متن جمع بندی مذاکرات(برجام) مشاهده خواهید نمود که چهار با از کلمه "تعلیق Suspend" در متن برجام در بندهای تحریم ها علیه ایران استفاده شده است که این نوع سخن گفتن وزیر امور خارجه کشورمان در صحن علنی مجلس در نوع خود قابل تامل می باشد.







۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۰۶:۴۸

۵+۱ و ایران در نهایت و پس از مذاکراتی طولانی به یک توافق دست یافتند؛ هم اکنون همه نگاه ها به سمت اجرایی شدن تعهدات از سوی طرفین مذاکره است، تعهداتی که باید دقیقا مورد بررسی و موشکافی قرار گیرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، پس از سال‌های طولانی مذاکره و فراز و نشیب‌های مختلف، درنهایت جمهوری اسلامی ایران توانست به متنی مشترک پیرامون برنامه هسته‌ای خود، تحت عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دست یابد. حصول این توافق مسلماً ناشی از تجربیات سال‌های متمادی نظام در مورد برنامه هسته‌ای، مقاومت مردم، اجماع داخلی نخبگان و تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور بوده است. سند برجام همانند همه اسناد و توافقات بین‌الملی از ابعاد مختلف قابل‌بررسی و تحلیل است.

آنچه در گزارش حاضر موردبررسی قرارگرفته است اهم نکات توافق هسته‌ای (برجام) و ذکر نقاط قوت و ضعف این توافق و نیز بیان مطالبی در مورد اجرای این برنامه جامع است.

1- در پیوست چهارم توافق و در ماده ششمِ بخش کمیسیون مشترک، جمهوری اسلامی رسماً پذیرفته است که دستورالعمل INFCIRC/254 را اجرا خواهد کرد. این دستورالعمل، شامل محدودیت‌های صادراتی و فهرست اقلامی است که توسط باشگاه تولیدکننده صنعت هسته‌ای (nuclear supply group) تهیه‌شده است- عمدتاً این موارد فراتر از مفاد NPT پروتکل الحاقی است. بر این اساس فهرستی طولانی و مفصل شامل مواد، تجهیزات و فنّاوری‌ها برای کنترل صادرات به کشورهای مختلف تهیه‌شده است. بر اساس برجام، ایران توافق کرده است که زیر چتر نظارت کنترل صادرات گروه NSG قرار گیرد و واردات و صادرات کلیه مواد، تجهیزات و تکنولوژی‌هایی که در لیست کنترلی این گروه آمده است باید کنترل شود. بر این اساس ایران موظف است واردات هر یک از این اقلام را گزارش کنند تا اطمینان حاصل شود که برای اهداف هسته‌ای به کار نرفته است. این امر باعث می‌شود آژانس به بهانه کاربرد دوگانه این اقلام بتواند همواره ادعاها و اتهامات جدیدی علیه ایران مطرح کند.

* نکته قابل‌ملاحظه آن است که بر اساس پذیرش دستورالعمل INFCIRC/254 ،تمام اطلاعات فروشنده این اقلام شامل آدرس، تلفن، ایمیل، و نیز واردکننده و کاربر نهایی، باید گزارش شود و فراتر از آن کشور صادرکننده باید کاربر نهایی را شناسایی کرده و راستی آزمایی کند. کل این فرایند باید قبل از صادرات طی شود.
* تاکنون ایران موظف بوده است مواد و تجهیزات مربوط به صنعت هسته‌ای را به آژانس گزارش کند ازاین‌پس، بر اساس برجام، ایران مجبور است دسترسی به تمام اماکنی که مواد موردنظر باشگاه NSG به آن واردشده است را نیز فراهم نماید. قابل ذکر است این اقلام در کل صنایع کشور کاربرد دارند. موادی نظیر دوربین‌های سرعت‌بالا، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای صنعتی، پمپ‌های تخلیه، انواع فلزاتی نظیر آلومینیوم، فولاد علاوه بر صنایع عادی، در صنایع نظامی نیز کاربرد داشته و طبعاً دسترسی به اماکن نظامی نیز باید میسر شود.

مسئله تحریم‌ها

2- مطابق ماده 14 مقدمه برجام، تمامی هفت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای ایران لغو و قطع‌نامه جدیدی وضع خواهد شد.

* متأسفانه علیرغم تعهد به لغو تحریم‌های مرتبط به برنامه هسته‌ای، برخی از تحریم‌های نظامی که قاعدتاً باید بر این اساس لغو می‌شد، لغو نشده است. تنها اجرای تحریمهای سازمان ملل که مربوط به موارد مجاز درنظرگرفته در برجام است، لغو شده است. به عبارت بهتر حتی تمامی تحریمهای هسته‌ای شورای امنیت نیز لغو نگردیده و در پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت بارها به مفاد قطعنامه‌های به ظاهر لغو شده نیز ارجاع شده است.
* مسئله دیگر انست که تاکنون جمهوری اسلامی این قطعنامه‌ها را نامشروع می‌دانست و از اجرای آن خودداری می‌کرد ازاین‌پس مجبور به انجام مفاد این قطعنامه‌هاست چراکه در صورت عدم تمکین برخلاف برجام عمل کرده است.
* محدودیت خریدوفروش تسلیحاتی به مدت 5 سال و محدودیت موشک‌های بالستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارند تا هشت سال وجود دارد.

3- بر اساس ماده 19 برجام، بعد از انجام تعهدات ایران و راستی آزمایی آژانس اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا متوقف خواهد شد (این به معنی تعلیق این تحریمها است و نه لغو آنها). اتحادیه اروپا بر اساس برجام آیین‌نامه‌های اجرایی تحریم‌ها را لغو ولی اصل قوانین تحریمی خود را حفظ خواهد کرد. از چهار مورد تحریمی اروپا، سه مورد هسته‌ای  و یک مورد غیرهسته‌ای (حقوق بشری) است؛ لذا برخی تحریم‌های اتحادیه اروپا هیچگاه لغو نخواهد شد. نکته مهم انست که برخی از تحریم‌های اروپا پس از هشت سال لغو خواهد شد و این تحریمها پس از راستی آزمایی آژانس تعلیق خواهند شد.


4- شروع تعلیق تحریم‌ها منوط به گزارش آژانس درباره ابعاد نظامی احتمالی (PMD) ایران نهایتاً تا 23 آذر 1394 می‌باشد. پس از گزارش آژانس، غرب برخی تحریم‌ها را تعلیق خواهد کرد. (ماده 19)


5- بر اساس ماده 21 برجام، تحریم‌های آمریکا پس از راستی آزمایی آژانس بر اساس درخواست رئیس‌جمهوری امریکا به کنگره مبنی بر تعلیق تحریم‌ها، آغاز می‌شود. درصورتی‌که رئیس‌جمهوری امریکا یا کنگره این کشور از این کار استنکاف نماید تحریم‌ها تعلیق نخواهند شد.

6- بر اساس ماده 26 برجام، امریکا هیچ تعهد جدی مبنی بر لغو تحریم‌ها به ایران نداده است و همه مسائل موکول به روابط حقوق داخلی دولت و کنگره این کشور شده است. نهایت اقدام امریکا، تلاش این کشور در جهت اجرای برجام است. در توافق در این راستا آمده است:

«ایالات‌متحده، با حسن نیت، نهایت تلاش خود را برای دوام این برجام و پیشگیری از ایجاد تداخل در تحقق متمتع شدن ایران از لغو تحریم‌های مشخص‌شده در پیوست دو به عمل خواهد آورد. دولت ایالات‌متحده، در چارچوب اختیارات قانونی رئیس‌جمهور و کنگره، از بازگرداندن یا تحمیل مجدد تحریم‌های مشخص‌شده در پیوست 2 که اعمال آن‌ها را وفق این برجام متوقف کرده است، خودداری می‏نماید، فارغ از فرآیند حل‌وفصل اختلافات پیش‌بینی‌شده در این برجام. دولت ایالات‌متحده، در چارچوب اختیارات قانونی رئیس‌جمهور و کنگره، از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با هسته‌ای خودداری خواهد کرد.»

7- درصورتی‌که قانونی برخلاف برجام در ایالات‌متحده و یا کشورهای اتحادیه اروپا وجود داشته باشد، این قوانین معتبر هستند. به عبارت بهتر قوانین داخلی این کشورها بر برجام غلبه دارد. (ماده 25 برجام)

نکات برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)

مقدمه و مفاد عمومی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۰۶:۳۲

افسران - تصویر نوشته های سیاسی
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۰۵:۵۶

دریافت صوت وداع با ماه رمضان
عنوان: وداع ماه رمضان
حجم: 6.27 مگابایت
توضیحات: میثم مطیعی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۰۵:۵۳

افسران - نظر رائفی پور درباره رستاخیز
سخنان استاد رائفی پور در خصوص فیلم رستاخیز

بسم اللّه الرحمن الرحیم

گزارش مصاف در خصوص اکران فیلم رستاخیز از استاد رائفی پور 1394/04/21

همان سال که فیلم رستاخیز در جشنواره فجر اکران شد، خبرگزاری ابناء یک جلسه ی نقدی پیرامون این فیلم برگزار کرد در این جلسه بزرگوارانی از تخصص ها و رشته های مختلف که صاحب نام در کشور هستند دور هم جمع شدند. اهالی سینما و همچنین حوزه در این جلسه حضور داشتند، بنده را هم دعوت کرده بودند.
در آن زمان من فیلم را ندیده بودم و قضاوت درباره ی فیلم را غیر منصفانه می دانستم. با خواندن نقدی از فیلم، یکسری از مشکلاتی که تاکید می کنم در آن موقع وجود داشت بسیار آشکار و واضح بود.
برای مثال نریشن اول فیلم که نه شیعی و نه سنی بود. اینکه معاویه بر خلاف سیره رسول الله(ص) و خلفای پیشین بعد از خودش خلیفه انتخاب کرد.
طبق روایتی از اهل سنت که پیامبر بعد خودش خلیفه تعیین نکرده و بر مبنای همین آن ها می گویند امیرالمومنین(ع) به عنوان خلیفه تعیین نشده است و این کاملا ضد شیعی ست.
من نمی دانم فیلمی که برای امام حسین (ع) ساخته شده چطور می تواند ضد شیعی باشد!
دوم اینکه حتی سنی هم نیست چرا که ابوبکر بعد خودش عمر را تعیین کرد، یعنی باز هم درست نیست.
جدای از این گاف های تاریخی که در فیلم وجود دارد مباحث دیگری هم مطرح می شد که با احساسات مردم بازی می کرد. مثلا اینکه نشان می داد خون حضرت علی اصغر(ع) بعد از شهادت روی زمین می ریزد در حالی که در سریال مختارنامه نشان داده شد که این خون سمت آسمان پاشیده شد. اصلا چه اصراری وجود دارد که شما نشان بدهی خون کجا چکید!
در حالی که ما از امام محمد باقر (ع) روایت داریم که حتی یک قطره از خون حضرت علی اصغر(ع) به زمین بر نگشت.
یکسری بحث پیرامون چهره شخصیت های معصومین بوده است، در حالی که در نگاه شیعیان افرادی مثل حضرت عباس(ع) و حضرت علی اکبر(ع) یقینا عصمت اکتسابی دارند.
جدا از اینکه حالا مجوزی برای نشان دادن چهره ی این بزرگواران وجود دارد و یا ندارد، حتی اگر هم داشته باشد نشان دادن چهره به دلیل این که ذهن مردم را بهم بریزد فایده دیگری ندارد و مخالفت با این مسئله قابل پیش بینی بود. همان طور که در مورد نقش حضرت عباس(ع) در سریال مختارنامه مخالفت شد.
و نکته دیگر این که ما دوباره بیایم مراجع تقلید را به چالش بکشیم این مسئله صلاح عقل نیست. من نمی دانم چرا این کار صورت می گیرد.
بعد از جلسه ی خبرگزاری ابناء من نظر شخصی خودم را گفتم همچنین در سخنرانی هایم مخالف کردم. حتی من با داستان فیلم هم مشکل دارم. شما در فیلم یک داستان عاشقانه را می بینید که فرزند حر عاشق یکی از دختران کاروان می شود.
و این چه جایگاهی در روز عاشورا دارد!
شاید کارگردان، تهیه کننده و نویسنده بگویند این فرد از عشق زمینی به عشق آسمانی می رسیده، در حالی که دیگر این سوژه ها تاثیر گذار نیست و الان در سینمای غرب فیلم هایی در حوزه ی اکشن می سازند به این شکل دیگر نمی پردازند.
اما ایشان ظاهرا قول داده بودند که برخی از این مطالب یعنی نریشن ابتدایی را عوض کنند و فعلا بنده اطلاع ندارم تصحیح و اصلاح کردند یا خیر.
الان هم به دوستان پیشنهاد می دهم که تابع نظر مراجع باشند، یعنی نباید موج هایی درست کنند که بخواهند مراجع را هزینه کنند.
اما متأسفانه در کشور ما یک جریان می خواهد مراجع را در مقابل یکسری مسائل قرار دهد که این باعث می شود مرجعیت بشکند. باید معقول عمل کرد نه یک قدم جلوتر و یا یک قدم عقب‌تر. ببینید کسانی که دین را بهتر از من و شما می فهمند چه نظری دارند.
و اِلا اگر به مخالفت باشد من قبل از آن که کسی چیزی بگوید این فیلم را نقد کردم و در سخنرانی اشاره کردم که این فیلم گاف های خیلی بدی دارد، مثل شب عاشورا که ماه کامل را نشان می دهد. خب ماه کامل برای شب پانزدهم هست در حالی که شب دهم ماه کامل را با اختلاف پنج روز نشان می دهد البته این ها قابل اصلاح می باشد و زیاد هم مهم نیست.
بنده دیدم در اینترنت عکس فردی که نقش حضرت عباس را ایفا می کرده در جای دیگر خواننده هست آلبومش هم به بازار آمده، این صورت خوشی ندارد و موجب حساسیت مردم می‌شود، من نمی دانم این عزیزان دنبال چه چیزی هستند.

خواهشا کامل بخونید !!!!!!!
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۴ ، ۰۱:۴۲
صفحه اینستاگرام khamenei.ir در پست اخیر خود طرحی را با موضع مسائل قبل از ازدواج منتشر کرد.
به گزارش پایگاه 598 ،صفحه اینستاگرام پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب ضمن اشاره به سخنان معظم له درمورد مسائل ازدواج  طرح زیر را منتشر کرد.

رهبر معظم انقلاب:
اینکه مراسم ازدواج را طورى برگزار کنند که قشر عظیمى از مردم احساس کنند دستشان نمیرسد، نمیتوانند، دخترها در خانه بمانند، پسرها نامتاهل بمانند، اینها هم گناه است؛این گناه هارا باید بفهمیم. ما گناه هاى کوچک را مد نظر قرار میدهیم، گناه هاى بزرگ را فراموش میکنیم!
٨١/٧/٢٩

گناه عظیم در برگزاری مراسم ازدواج
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۴ ، ۱۸:۱۶


ما تاکنون هزینه زیادی بابت دفاع از ملت مظلوم فلسطین پرداخت کرده ایم. شاید بتوان عامل بسیاری از تحریم ها را همین موضعی دانست که پایه گذار آن حضرت امام بودند. اما آیا ادامه این روند، به نفع ماست؟ آیا منافعی که از این دفاع عائد نظام شیعی ما می شود، بیش از مضرات آن است و یا بالعکس؟ دکتر عباسی در این کلیپ به این پرسش پاسخ می دهد.

سرویس صوت و فیلم 598/ ما تاکنون هزینه زیادی بابت دفاع از ملت مظلوم فلسطین پرداخت کرده ایم. شاید بتوان عامل بسیاری از تحریم ها را همین موضعی دانست که پایه گذار آن حضرت امام بودند. اما آیا ادامه این روند، به نفع ماست؟ آیا منافعی که از این دفاع عائد نظام شیعی ما می شود بیش از مضرات آن است و یا بالعکس؟ دکتر عباسی در این کلیپ به این پرسش پاسخ می دهد.





۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۴ ، ۰۱:۳۶

دریافت
عنوان: عاشق مبارزه باصهیونیستم
حجم: 1.18 مگابایت
توضیحات: بیوکافی ابوذر عاشق مبارزه با صهیونیسمم


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۸:۲۰
افسران - مرگ بر اسرائیل
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۷:۲۰

شعری که حضرت آقا تاییدکرد


از سمت چپ عکس نفر دوم، سید محمد صادق آتشی دانشجوی دانشگاه اصفهان

 

متن کامل این شعر به شرح زیر است:

 

مسجد یکی، مناره یکی و اذان یکی است
قبله یکی، کتاب یکی، آرمان یکی است


ما را به گرد کعبه قراری است مشترک
یعنی قرار و مقصد این کاروان یکی است


فرموده است: «واعتصموا...، لا تفرقوا»
راه نجات خواهی اگر ریسمان یکی است


توحید حرف اول دین محمد است
اسلام ناب در همه جای جهان یکی است


مکر یهود عامل جنگ و جدایی است
پس دشمن مقابلمان بی‌گمان یکی است


سنی و شیعه فرق ندارد برایشان
وقت بریدن سرمان تیغشان یکی است


سادات، پیش اهل تسنن گرامی‌اند
اکرام و احترام به این خاندان یکی است


دشمن! دسیسه تو به جایی نمی‌رسد
تا آن زمان که رهبر بیدارمان یکی است

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۴ ، ۰۱:۴۱